Tuesday, December 23, 2008

Kunci Rahsia Penguat Diri...

Umpama sebiji bateri yang hampir habis powernya, maka kuasanya akan semakin melemah dan hilang.. Maka disaat inilah kita perlu mengecasnya kembali agar bateri itu kembali bertenaga dan berfungsi dengan baik..

Begitulah diibaratkan semangat manusia.. sekian lama ianya pasti akan semakin pudar jika tidak disuntikkan dengan tenaga yang dapat memberikannya kuasa, hehe.. Tapi apakah tenaga itu? MOTIVASI.. ya, itulah tenaga penguat bagi setiap manusia..

Betapa dihari ini dapat kita melihat hilangnya kenyakinan diri seseorang individu pada diri sendiri.. betapa lemahnya jati diri yang ada pada diri individu itu akan terserlah dengan melihat perwatakan mereka.. sayang seribu kali sayang..

Motivasi merupakan salah satu kunci rahsia bagi setiap individu untuk terus bangkit dan maju ke hadapan.. hadirnya kekuatan itu bukan hanya dengan angan-angan tetapi ianya perlu sentiasa disuntik dan disemai dalam diri setiap insan..

Betapa kepentingan motivasi ini dipandang remeh bagi sesetengah manusia yang menganggap ianya satu perkara yang melecehkan.. haha.. itulah bukti kurangnya motivasi di dalam diri.. persepsi ini harus kita ubah dengan pandangan yang lebih positif..

Masanya telah tiba.. inilah saatnya kita harus berubah.. hadirkan motivasi dalam diri kita setiap hari agar semangat yang terbina akan terus berkekalan dan memancarkan auranya menerangi alam ini.. hehe..

Salam motivasi

No comments: