Friday, March 13, 2009

Serikanlah hidupmu

The Zikr - Kasih Fitrah

Kita suburkan semula
Kasih fitrah yang sudah lama pudar

Di hati insan

Agar ia subur dan berbunga


Menyerikan taman kehidupan
Yang selama ini lesu dan layu

Buanglah semua kepentingan diri
Demi mencapai kasih dan sayang

Bila kasih sayang bersemi di hati

Benih mahmudah kan subur kembali

Fikirkanlah hak orang lain
Kerana kasih sesama manusia


Dunia ini hanya kan kembali damai
Bila mana manusia berkasih sayang
Bertolak ansur dan bertimbang rasa
Rasa bersama dan bekerjasama
(Buanglah kepentingan diri)
(Demi mencapai kasih dan sayang)

(Bila kasih sayang bersemi di hati)
(Benih mahmudah kan subur kembali)

Yang melupakan kepentingan dunia
Cinta Allah dan Rasul di dalam hati



Kita bukan keseorangan...
Eh, kenapa lambat harini? Berpeluh-peluh nampak.

Moto aku rosak tengah jalan.. so aku tolak sampai ofis.

La.. kenapa tak call aku. Kan aku ada moto, boleh aku tolong tolak.

Ish.. takpelah. Aku tak nak menyusahkan kau. Lagipun..

Stop! Jangan cakap camtu. Aku kan kawan kau. Apa gunanya kawan kalau tak tolong menolong. Betul tak?

Haha.. betul-betul. Terima kasih kerana ingatkan aku :)

No comments: