Monday, August 3, 2009

Kemana Menghilang?

“Barangsiapa mengejar dunia, maka dunia akan lari daripadanya dan barangsiapa yang mengejar akhirat, maka dunia akan datang kepadanya”

Tiba-tiba sahaja aku teringat akan kalimah hikmah ini sesudah aku menunaikan solat dhuha. Terima kasih ya Allah kerana mengingatkanku.. Mungkin selama ini aku terlalu ghairah mencari duniawi sehingga lalai akan akhirat.

Lama juga aku tinggalkan blog ini tanpa update.. hehe.. sibuk? Tak ada masa?.. huh, alasan semata-mata.. Orang kata, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Ternyata kemahuan dan semangatku yang kian luntur rupanya.. hehe..

Sempena menghitung Ramadhan yang bakal menjelma ini, aku berdoa kepada Tuhan Yang Esa agar mengembalikan dan menguatkan semangatku yang kian pudar ini. Aku juga ingin mengambil kesempatan ini untuk memohon ampun dan maaf buat semua yang membaca jika ada kesilapan yang aku lakukan kepada kalian..

Moga keberkatan Ramadhan kali ini akan menjadikan kita insan yang hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok lebih baik dari hari ini.

Salam permulaan (",)

1 comment:

Lanz™ said...

lama tak update..ape citer jib?